Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

semester

Av motherofthreehearts - 21 juli 2010 18:51

är så härligt. Speciellt när man får tillbringa den med nära och kära.

 

Vi åkte hemifrån  på fredagen, anlände hos moster kring 16.30
Tillbringade nån timme där innan vi for vidare till huset vi övernatta i.

Varmt och sovit dåligt steg man upp vid 8.40 Hade varit vaken till och från halva natten i tron om att jag försovit mig!!! Helt slut steg man upp, koka kaffe och väcka resten av familjen. Duscha och göra sig iordning för bröllopet som ägde rum 14.00 Man var alldeles varm så man klädde på sig finkläderna strax innan vi for till kyrkan.


Här en bild på brudparet :-)

 

      

              Peter och Ida

 

                               
                              Och mina barn var så fina :-)

 

                                               



Efter kyrkan blev det middag och mingel. Hade jag vetat att maten var så här misslyckad (enligt mitt tycke) så hade jag aldrig betalat 250kr/pers!!!!

Vi packade återigen bilen vid 21 tiden och begav oss norröver.

Anlände hos min bror kring 23.30 och så ska man försöka få barnen att sova på nytt. Efter dryga timmens försök så fick man själv äntligen blunda.

Söndag kom och gick, vi hälsade på en vän till maken som har fått barn för några veckor sedan. Vilken söt liten sak dom producerat hihi
Blev pizza och film på kvällen. den berömnda Napoli pizzan!!! *mums*

Måndag morgon: En andra bror kom förbi en sväng på kaffe och lämnade lite saker, vi packade återigen bilen för att bege oss vidare.

Och nu sitter vi här, i Oulu, och har det så mysigt så vill inte ens tänka på att vi ska börja färden hemåt imorgon............

Igår var vi och åkte båt , det var första gången i barnens liv och trevligt var det. Åkte till en ö som hade fyr och massa vindsnurror. Vi drack en kaffe och barnen åt glass. Vi kollade gamla båtar och myste i solen.

Idag har vi varit och badat, Eden Nallikari. Erik var som en fisk i vattnet hahah

Synd bara att vi föräldrar inte åt en stadig frukost och synd att Erik blev så fort trött, annars hade vi stannat betydligt längre.

Lite bilder kommer här.



       På väg till ön

 

Fick inte så många bilder då telefonens batteri dog mitt i allt!! *suck*






                        
           

                                         EDEN   NALLIKARI
                                             
                                                  

                                                  

                                                    






Nu börja fixa barnen för natten.

Jag uppdaterar när jag kan!

*puss och kram*




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av motherofthreehearts - 20 april 2011 21:47

och med Påsken kommer godsaker och umgänge med nära och kära!   Imorgon (skärtorsdag) tar vi bilen och beger oss norröver.Dop och släktträff är vad som står på schemat.   Ska självklart hinna med lite shopping och go' maten :-)   Det här...

Av motherofthreehearts - 19 mars 2011 07:27

Och gubben har försökt ge mig en slags sovmorgon. Men se he gick inte som han tänkt. Ty dom minsta har haft skönsång...... så jag har legat vaken sen 06.15, kring 7 gav jag upp. Så man sitter med morgonkaffe och funderar hur man ska få ihop da...

Av motherofthreehearts - 18 mars 2011 09:39

Jag visar mina barn att lyckan är värd att kämpa för att alla förtjänar kärlek!! Och min kärlek har dom ALLTID!  ALLA dagar!  VARJE  sekund! Och dom må vara det viktigaste av ALLT ! Men på samma plats kommer jag!!  Och ger jag inte mig själv s...

Av motherofthreehearts - 17 mars 2011 11:18

men det är väl självklart när man sovit si så där 2-3 timmar per natt!! Kan inte vila på dagen och har massor på " Att göra"-listan! Lillsessan vill knappt sova om dagarna, vet inte om hon är rädd att missa något roligt!?!? Men när man är drygt 2...

Av motherofthreehearts - 15 mars 2011 08:01

Nu är det verkligen länge sen sist!!   *skärpning *     Den 9 januari föddes ett sött litet flickebarn vid namn Elvira :-)        Förlossningen gick verkligen inte som man hade hoppats på. Min kropp var inte tillräckligt utvilad o...

Ovido - Quiz & Flashcards