Alla inlägg under juli 2010

Av motherofthreehearts - 23 juli 2010 10:12

Vaknade vid 5 inatt och trodde taket skulle blåsa bort!

Nu har den svenska sommaren kommit. Kallt och blåsigt.

Jag drömmer mig bort till varmare länder. Hade jag haft råd att åka nu

så skulle jag fixa biljetter till Spanien eller nått annat varmt land.

 

Och här var vi är nu känns det som att jag är Rädda Barnen!!

Jag får än en gång stå för typ alla matinköp och tänka på att alla barn (inkl vuxna) får mat i magen.......... *suck*

Jag har en egen familj och eget hushåll att ta hand om!!

När folk kommer till mig så ska dom inte behöva tänka på att handla mat och sånt så att dom klarar sig, men då förväntar jag mig att andra ska göra likadant. Men NEJ! Dom håller hårt i pengarna och köper sånt som gynnar dom. Skräpmat och alkohol!! VÄX UPP! Dags att tänka på vad som verkligen är viktigt i livet och vad man verkligen ska prioritera!

 

Jaja, nog om det.

 

Pratade med mamma igår. Dom har köpt husvagn hihi

Så ikväll beger dom sig söderut för husvagns semester i drygt 3veckor.

Ska bli kul att höra sen hur det gått för dom.

 

Nej, fundera om man ska packa och åka hem idag eller vad!?!?

Jag känner mig inte alls hemma här. Trivs inte och vill inte vara "extra" mamma till alla som är här. Jag har som sagt egen familj att ta hand om!! Nu är jag för tusan på semester och hälsar på hos andra, då ska väl jag och min familj få lite uppassning!?!?

 


 

                                                  

          

         <3 Älskade barnen <3

 

 

 

 


Av motherofthreehearts - 21 juli 2010 18:51

är så härligt. Speciellt när man får tillbringa den med nära och kära.

 

Vi åkte hemifrån  på fredagen, anlände hos moster kring 16.30
Tillbringade nån timme där innan vi for vidare till huset vi övernatta i.

Varmt och sovit dåligt steg man upp vid 8.40 Hade varit vaken till och från halva natten i tron om att jag försovit mig!!! Helt slut steg man upp, koka kaffe och väcka resten av familjen. Duscha och göra sig iordning för bröllopet som ägde rum 14.00 Man var alldeles varm så man klädde på sig finkläderna strax innan vi for till kyrkan.


Här en bild på brudparet :-)

 

      

              Peter och Ida

 

                               
                              Och mina barn var så fina :-)

 

                                               



Efter kyrkan blev det middag och mingel. Hade jag vetat att maten var så här misslyckad (enligt mitt tycke) så hade jag aldrig betalat 250kr/pers!!!!

Vi packade återigen bilen vid 21 tiden och begav oss norröver.

Anlände hos min bror kring 23.30 och så ska man försöka få barnen att sova på nytt. Efter dryga timmens försök så fick man själv äntligen blunda.

Söndag kom och gick, vi hälsade på en vän till maken som har fått barn för några veckor sedan. Vilken söt liten sak dom producerat hihi
Blev pizza och film på kvällen. den berömnda Napoli pizzan!!! *mums*

Måndag morgon: En andra bror kom förbi en sväng på kaffe och lämnade lite saker, vi packade återigen bilen för att bege oss vidare.

Och nu sitter vi här, i Oulu, och har det så mysigt så vill inte ens tänka på att vi ska börja färden hemåt imorgon............

Igår var vi och åkte båt , det var första gången i barnens liv och trevligt var det. Åkte till en ö som hade fyr och massa vindsnurror. Vi drack en kaffe och barnen åt glass. Vi kollade gamla båtar och myste i solen.

Idag har vi varit och badat, Eden Nallikari. Erik var som en fisk i vattnet hahah

Synd bara att vi föräldrar inte åt en stadig frukost och synd att Erik blev så fort trött, annars hade vi stannat betydligt längre.

Lite bilder kommer här.



       På väg till ön

 

Fick inte så många bilder då telefonens batteri dog mitt i allt!! *suck*






                        
           

                                         EDEN   NALLIKARI
                                             
                                                  

                                                  

                                                    






Nu börja fixa barnen för natten.

Jag uppdaterar när jag kan!

*puss och kram*




Av motherofthreehearts - 15 juli 2010 13:14

för det är världens katastrof!!!

Allt som inte ska hända händer! Är det ens meningen att vi ska iväg på

semester?!?!

Sitter just nu i min ensamhet och skriver, försöker rensa skallen och funderar på vad allt man MÅSTE ta med i packningen inför morgondagens resa.

 

Jag vet inte ens hur länge vi blir borta.......

 

Jag hoppas att jag kommer ihåg allt också!!

Så det inte blir som sist när vi åkte, då glömde vi badkläderna hemma och det var bland det viktigaste att ha med eftersom det var en badsemester vi skulle iväg på!!

 

Nej, kan inte sitta här längre. Ner och tömma tvättmaskinen och ladda det sista. Och jag hoppas klädseln till bilstolen och vagnen hinner torka innan det ska packas in.

 

För det är ingen vanlig dag!!!!

 

                              Mina söta kottar :-)

Av motherofthreehearts - 14 juli 2010 09:12

Eller ska det vara allmänt mulet idag??

Vi får väl se......... Det vore skönt med regn och åska.

 

Igår for vi på en roadtrip till Örnsköldsvik.

 

 

                               

    Bild på den fina kyrkan                  och skidbacken



Vi käkade lunch på MAX och upptäckte staden, sen for vi hem.

Det var som bilväder igår, men ändå inte. För när vi kom hem

så sken solen och det var varmt som tusan.


Idag ska jag ta hand om tvätten och allt sånt. Eftersom vi åker på

fredag så vill man göra bort så mycket som möjligt så man slipper

det sen när man kommer hem.

Som sagt mycket på schemat idag.


Vi fick hem vårat Wii i förrgår. Jäklar vad vi har hållit igång med det heheh

Och träningsvärk har man fått. Riktigt roligt att spela.


 

 

Amour Vincit Omnia

 

 

 


Av motherofthreehearts - 12 juli 2010 09:49

och V-dagarna är över. Rätt så skönt må jag säga.

Det har varit riktigt livat i samhället. Och har man barn så stör man sig lite extra på sånt ibland. Lite synd att man själv inte upplevde det hela "by night" men vi hade ingen barnvakt detta år, så......


Evelina har kommit hem igår *mys*

Hon hade haft en tråkig helg sa hon. Men det tror jag inte riktigt på.

För hon har haft massa kompisar att leka med, vilket hon inte hade haft om hon stannat hemma. Alla barnfamiljer här har åkt bort.
Vi åker först på fredag eller lördag.

Då bär det av till Åsele marknad, på lördag ända upp till Boden för bröllop och sen vidare ända till Haparanda. Där blir vi nog bara över natten eller så.

Vi ska över till Finland för att mysa i Oulu (Uleåborg).


Idag är det varmt än en gång, så då bär det nog av till utebadet, eller kanske till nån sjö.


Nu kaffe och frukost :-)

Av motherofthreehearts - 9 juli 2010 20:47

ännu en dag. Och V-dagarna har börjat :-)

Har varit ner på marknaden och kolla runt.

Tycker inte det var så speciellt, men det gör mycket

när tivolit inte kom i år!! Dubbelbokning sa dom att det handlar om.

Jaa iaf, han vi vara ner 2gånger. En på förmiddagen, (jag,maken och Erik).

På eftermiddagen mötte vi upp pappa och gick några vändor.

Käkade parisare och myste i solen.

Tråkigt att Evelina inte var med...... hon har rest bort med mormor

och kommer hem på söndag. Men jag vet hon har det bra :-)

 

Nu sitter jag och väntar på sen middag hahaha Erik är den enda som ätit

"normalt" idag. Men när det är så varmt är man inte hungrig, bara törstig.

Bättre sent än aldrig, eller hur??


Sen blir det film och mys, medans typ hela samhället är på fest.

Jag vet vem som mår prima imorgon hahaha


coniuncti fortes

Av motherofthreehearts - 7 juli 2010 20:18

Har vi haft sen sist jag skrev. Svärföräldrarna har som sagt varit här på besök. Åkte igår.
Sen har vi hittat på massa aktiviteter tillsammans med familjen.
Varit på en roadtrip mitt ute i ingenstans kändes det som.
Hittade denna skylt.

 

  

 

 

Varit iväg och matat fåglar och fiskar vid älven.

Kan sätta en bild sen när jag laddat dom från telefonen.

 

Så har maken tonat rutorna på bilen, vilken skillnad det blev att sitta där nu. Mycket svalare än innan.

Så har vi varit till Biltema som är nyöppnat. (vet ej när dom öppnar, men enligt kassörskan så var vi dom första att betala hahaha)

Vi har varit i stan idag igen, denna gång för att storhandla och så tänkte vi kolla en husvagn. Men ägaren var inte anträffbar så får ta det en annan dag.

Sen har vi myst på en hel del i solen och värmen. Barnen har busat på bakgården och badar i poolen.

 

                      Sötnosar                    
       




Nu ska barnen tvättas efter badstunden., sen är det Natti.
Och så är det min tur, bastun kallar.  * mys *

Av motherofthreehearts - 5 juli 2010 12:51

men se det håller på att ändras. Solen vill titta fram. Så härligt :-)

 

Snart får vi besök. Svärföräldrarna är på väg hit.

Jag fattar bara inte varför dom ska åka redan imorrn?!!?
Kunde väl åtminstone ha stannat ett par tre dagar.........

Men men, jag får stå ut med det att dom kommer och sliter upp allt för

barnen och åker lika fort!!! FÖR DENNA GÅNG! Nästa gång dom kommer får dom endast komma om dom stannar några dagar. *Jag svär på det*

 

Vi har hunnit med en lite biltur idag också. Mysigt värre.

Köpte glass till barnen och så for vi. Vilka fina platser det finns att besöka här ikring. Fortsättning följer kanske imorrn. Bjuder på ett par bilder av den fina utsikten

 

        

 

Ovido - Quiz & Flashcards